Posebni broj znanstvenog časopisa Medijske studije na temu platformizacije objavljen je online na stranicama časopisa kao i stranicama portala Hrčak, središnjeg portala hrvatskih znanstvenih časopisa otvorenog pristupa. Posebno izdanje razvijeno je u sklopu Erasmus+ Jean Monnet projekta ‘Javne politike Europske unije i platformizacija kulturnog i audio-vizualnog sektora – platEU’ koji je od 2020. do 2022.godine vodio Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose. Priprema posebnog broja časopisa bila je posljednja od aktivnosti na platEU projektu koji je uspješno završen krajem 2022.godine.
Uz uvodni članak urednika posebnog izdanja Jake Primorac, Paška Bilića i Aleksandre Uzelac pod naslovom ‘Platformizacija kulturnog i audiovizualnog sektora u Europskoj uniji: nove politike za nove dionike’, posebni broj donosi tri rada i tri recenzije novih knjiga vezanih uz temu posebnog broja.
Prvi rad pod naslovom ‘Streaming platforme i profiliranje – rizici i prilike za otkrivanje raznolikoga kulturnog sadržaja’ autorice Lilian Richieri Hanania bavi se rizicima i prilikama za kulturnu raznolikost koje proizlaze iz alata za personalizaciju platformi. Drugi rad Karoline Vodičkove, pod naslovom ‘Utjecaj globalnIh streaming platformI na televizijsku proizvodnju: studija slučaja proizvodnje sadržaja u Češkoj’ ilustrira širenje lokalnih broadcasting pružatelja u digitalnu sferu putem njihovih vlastitih platformi i sadržaja, dok je treći članak naslovljen ‘Maloljetnici kao stvaratelji sadržaja: studija o učinkovitosti propisa o oglašavanju u Sjedinjenim Američkim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu i Španjolskoj’ autora Esther Martínez Pastor, Rodrigo Cetina Presuel i Isabel Serrano Maíllo komparativna studija usklađenosti sa propisima o oglašavanju koji se odnose na sadržaj kreiran od strane ili namijenjen maloljetnim osobama na YouTubeu.
Uz navedene materijale posebnog broja, ovaj broj Medijskih studija donosi i zasebni rad o problematici dezinformiranja pod naslovom ‘Dezinformacije i teorije zavjera o cjepivu protiv bolesti COVID – 19: infodemija na društvenim mrežama i u medijima u Hrvatskoj’ autorica Kristine Feldvari, Milijane Mićunović, Marije Blagović te dodatne dvije recenzije knjiga.
Posebni broj časopisa možete preuzeti ovdje.